Skandináv kerékpártúra, 140. nap. Németország, Berlin után.

Home » Skandináv kerékpártúra, 140. nap. Németország, Berlin után.

Skandináv kerékpártúra, 140. nap. Németország, Berlin után. 2011. szeptember 25.

Szeptember 25. vasárnap, a 140. napom

Mielőtt a tegnapelőtti kicsit borúsabb hangulatomért valaki megsajnálna, elmondom, hogy ma egy kifejezetten jó és tartalmas nap van mögöttem. Este még voltak látogatóim is. Már a sátorban olvasgattam, mikor három férfi  közeledő hangja, majd egy keménynek szánt „hallo” szólított ki a sátorból. Két nagydarab kísérő, és a „fűhrer”, a maga 160 centijével. Ő azonnal közölte, hogy ez magánterület, és azonnal szedjem a sátorfámat. Kértem, hogy mivel nem értem, térjünk át angolra, ez kicsit zavarba hozta, és nem tudta vállalni. Viszont kézzel-lábbal újra elmagyarázta a parancsot, megerősítve azzal, hogy hívja a rendőrséget. Én bemutatkoztam, megpróbáltam elmagyarázni ki vagyok, honnan jöttem, és hogy csak egy rövid éjszakára szeretném igénybe venni a vendégszeretetüket, és felajánlottam a telefonomat, ha rendőrt akar hívni. Ez megint zavarba ejtette, susmogtak egymás közt, lényeg az, hogy két perc múlva már úgy szorongatta a kezemet mintha soha nem akarná elengedni, és háromszor kívánt elmenőben jó éjszakát. Szerintem csak egy kicsit önmagának akarta megerősíteni, hogy ő is valaki.

Reggel gyönge köd, de fölötte a kék égben, és a zavartalan napsütésben már ott volt a szép nap ígéretet. Induláskor végigkarikáztam a még kihalt városkán, egyedül a templom körül volt egy kis mozgás, a harangszó misére hívott. Nagyon tetszett, hogy a régi, szász stílusban épült házakat, gondolom a régi városmagot, egy rendkívül jó állapotban fent maradt városfal vette körül.

Skandi 731
Skandi 733

Az úton három dolog volt, ami megalapozta a jókedvemet, napsütés, szélcsend, és sima út. Ugye milyen kevéssel beéri az ember! Úgy terveztem, hogy Berlin előtt közvetlenül megállok, és majd holnap, hétfőn haladok át rajta, tartottam a nagy kiterjedésű főváros forgalmától. Tekertem, és egyszer csak azon kaptam magam, hogy déli egy óra van, és bent vagyok a városban! Hát itt nem volt megállás, akkor essünk túl rajta!

Skandi 734
Skandi 735

Az első meglepetés akkor ért, mikor egy kanyarból kiérve a GPS-re néztem, és az kiírta, hogy a következő irányváltás 18 km. És valóban, egy 18 km-es sugárút állt előttem. A második furcsaság, vagy meglepetés az embereket figyelve az volt, hogy mintha Isztambulban jártam volna, szinte csak törököket láttam. Az utcákon a sétáló családok, a játszótereken a fátyolos anyukák a gyerekekkel, a kávéházak teraszán vízipipázó férfiak, mind-mind törökök voltak. Mint ahogy a kávéházak, vendéglők is.

Skandi 736
Skandi 737
Skandi 738
Skandi 739
Skandi 740
Skandi 741

Egy nagy téren megálltam egyet szusszanni, de körbe nézve, nem igazán mertem a biciklit 10 méternél távolabbra otthagyni. ( Hol van már, mikor sátrat, biciklit, mindent egész napra nyitva magára mertem hagyni…) Mellettem volt egy kínai büfé, és az utcára is árultak, zöldséges sült tésztát csirkehússal, dobozban, közvetlen a wok-ból, sok csípős szósszal, 2.50-ért! Nem bírtam ellenállni. Nagyon jól esett!

Skandi 742
Skandi 743

Mentem tovább, mind beljebb a „sűrűjébe”, feltűnt a TV-torony, központi-pályaudvar, az Unter den Linden, Friedrich-strasse, és máris ott voltam a hírhedt Checkpoint Charlie-nál, ahol természetesen turisták tömege fényképeztette magát a mű-amerikai katonákkal. Szemben az emlékházzal egy souvenir árusnál megvettem a „kötelező” hűtő mágneseket, majd a volt nyugati-szektorban haladtam tovább, most már kifelé utam nyolcadik fővárosából. Negyedszer jártam Berlinben, túl nagy városnézést nem akartam csapni, olyan túl sok érdekességet már nem is nagyon tudna mutatni.

Skandi 744
Skandi 745
Skandi 746
Skandi 747
Skandi 748
Skandi 749
Skandi 750
Skandi 752

A kifelé vezető út az elővárosokkal együtt harminc km volt! Már esteledett, én is a végét jártam, de egyszer csak megint egy kulináris megálló következett, utcai pavilonban árulták emlékeim szaftos bockwurst-ját, a híres berlini kolbászkát. Nem bírtam ki, sült krumplival még ezt is legyűrtem, igazi tobzódós délutánom volt. Mikor ritkultak a házak, már csak egy jó éjszakai szálláshelyet kellett keresnem, ami nem volt egyszerű, úgyhogy nem is cifráztam, egy falucska előtt, már szinte sötétben, közvetlen az út szélére egy szántóföldön sátrat vertem.

Skandi 753
Skandi 754

A vacsorával már nem kell bíbelődnöm, most már csak az alvás következik, bár itt az út szélén elég zajos a hely, de én is elég fáradt vagyok. Jó éjt!

140. éjszaka, Berlin után egy szántóföld szélén. 52°19’51.38” 13°26’26.09”