Utazás haza, a rokonlátogatásból. 4. rész. Németország

Home » Utazás haza, a rokonlátogatásból. 4. rész. Németország

Ausztria- Németország

Remekül aludtunk a királyi lakosztályban, mégis korán sikerült felkelni. Ez egyrészt nem volt baj, mert sok látnivaló volt mára tervezve, másrészt a feleségemnek nagyon nehezére esett itt hagyni ezt a valóban pazar szállást. De hát mégiscsak rászántuk magunkat, az összepakolásra, aztán irány reggelizni. Csendes esőben sétáltunk át a szálloda éttermébe, ami zárva volt. Vissza a recepciós pulthoz, hogy megtudjuk, hol van a reggeliztetés. A pultnál nem volt senki. 7óra 10perc volt. Csengettünk a pultnál, mire az éjszakai portás bujt valahonnan elő álmosan. Szlávos akcentussal és sajnálkozva adta a tudtunkra, hogy csak 9óra után lesz reggeli, mert a többi vendég (akik busszal érkeztek) akkorra kérte.

Nyírkos reggel

Tőlünk meg elfelejtették megkérdezni. Hmmm. Akkor fizetnénk. Kártyával kifizettük a szállást és a vacsit, leadtuk a kulcsot és célba vettük a legközelebbi boltot. Ott meg valami előre csomagolt salátával próbáltuk elterelni a figyelmünket az éhségről. Innen már nem akartunk megállni a Német határ előtt. Egyrészt nem volt jó az idő, másrészt annyira közel volt, hogyha megálltunk volna, akkor még be se tudott volna addig melegedni a kocsi.

Esős reggel Ausztriában

Az, amit az ablaktörlő által megtisztított részen láttunk a tájból, az nagyon tetszett. A navi olyan utakon vezetett minket át, amilyeneket szerintem keresve sem találtunk volna. Sűrű erdőn átvezető úton haladtunk, fedett fahídon mentünk át. Sajnos a távolba nézés a ködös idő miatt nem nagyon ment.

A német táj

Így aztán olyan helyeken sem álltunk meg, amik mellett egyébként nem mentünk volna el. Ez volt annak az oka, hogy a tervezettnél hamarabb értünk Schwangau-ba, megcsodálni a világhírű Neuschwanstein kastélyt.

Neuschwanstein kastély, ahogy látni szerettük volna, Németország
Így néz ki a Neuschwanstein kastély, ködben
Ilyennek láttuk mi a Neuschwanstein kastélyt

Láttuk is. A bejáratánál van egy ajándékbolt és ott láthattuk a kirakott képeslapokon. Ott álltunk ugyan előtte, meg is tudtam tapintani, de olyan köd volt, hogy még 30méterre sem lehetett ellátni. Olyan közelről, meg még egy hal sem láthatta volna az egészet a domború szemével. Sétáltunk egyet a városban, ami az időjárás ellenére nyüzsgő volt és beültünk egy közeli étterembe ebédelni. Messzebbi éttermet úgysem találtunk volna a köd miatt. Jóllakottan vissza sétáltunk még a vár bejáratához, de hiába. Az idő nem javult, így tovább indultunk a csendes esőben.

A nyaraló emberek Schwangau-ban
Schwangau
Itt finom volt a kaja

Az időjárás miatt sok betervezett látnivalót kihúztunk a listáról, mert késő délutánig csak az eső és köd váltogatta egymást, ha nem éppen egyszerre volt jelen. De egy látnivaló még belefért. Igaz, ez szinte a legjelentéktelenebb volt mind közül és csak amolyan tartalék volt a listán, ha nagyon sok idő maradna, akkor nézzük ezt is meg alapon. Hát kisütött a nap és nagyon sok idő maradt. Megnéztük hát a Hohenzollern-kastélyt, ami messziről nagyon csalogató, de közelről nem annyira impozáns látvány.

Hohenzollern

Annál is inkább, hogy mire ide értünk, már bezárt a látogatók számára és mivel a domb, amire épült egy erdővel van borítva, a kilátás kárpótól akármiért. Viszont kimondottan jó esett úgy sétálni végre, hogy se kapucni, se esernyő nem zavar ebben. Szinte ünnepként éltük meg. Így nem kapkodtuk el az autóhoz való visszajutást. De minden véget ér egyszer, a séta is.

Itt már olyan szép idő volt, hogy még a halikopterig is el lehetett látni, Németország

A következő megálló a szállásunk volt Dunaueschingen mellett, a főút és egy reptér közé beszorított motelben. Ez az Osztrák szállás totális ellentéte volt. Puritán, de fiatalos és praktikus. Egy közel-Keleti nagyon laza, de kellően informatív és segítőkész srác fogadott minket a recepciónál. Hamar túljutottunk a bejelentkezésen és lepakoltunk a szobában. Kérni sem kellett a Wifi kódot, a srác az első dolgok között adta oda, minden flancolás nélkül egy egyszerű fehér kártyára nyomtatva.

Németország

Már csak egy vacsora hiányzott a gondtalansághoz, amit a belvárosban talált kínai étteremben sikerült megejteni. Ez az fajta étterem volt, amiben belépéskor kell csak fizetni és annyit eszel, amennyit akarsz. Ha nem noszogat a feleségem, akkor még mindig ott ülök és eszek. Telihassal próbáltuk még megkeresni a Duna forrását, ami meghiúsult, mert minden irányból építkezés miatti lezárásba botlottunk. De ez egy ilyen nap. Alvással próbáltunk túl lenni rajta.