Spanyolország, Salou

Home » Spanyolország, Salou

Spanyolország, Salou. Meglepetés nyaralás 1. rész

2019.10.26. – 10.30.

Az egyik kedvenc nyaralási formám, amit szerencsére Moncsinak köszönhetően, elég sokszor sikerül megszerezni.

Ezen nyaralásnak a lényege, hogy úgy megyek az aktuális kirándulásra, hogy fogalmam sincs, hogy melyik földrész, melyik országának, melyik városába fogunk menni. Igen izgalmas úgy elindulni, hogy még csak nem is sejted, hogy a világ melyik tájára fogsz érkezni.

Természetesen ehhez kell egy partner, aki szeret és tud is utazást szervezni, illetve titkot tartani, továbbá az sem baj, ha Te magad is rutinos utazóként tudod, hogy például a repülőtéren hova NEM kell nézni, vagy, hogy miképp kell összehajtani a beszálló kártyát, és mikor kell zenét hallgatni.

Tehát ezt a nyaralást pár hetes izgalmas tudatlanság előzte meg. Azt azért sejtettem, hogy valószínűleg valami kellemes, meleg helyre fogunk utazni, mert egy hétre, csak egy kis kézipoggyásznyi csomag lett összekészítve. Vagy legalábbis nagyon bíztam abban, hogy nem 3 pólóban kell kibekkelni egy hetet valahol Grönlandon. Miután ügyesen átjutottam a reptéri ellenőrző pontokon, és megtörtént a beszállás is, a Ryanair gépére, amiből, megint csak nem kell kitalálni a célállomást, kezdődhetett a zenehallgatás, borozás, olvasás.

Rövidnek tűnő utazás után megérkeztünk. Ahogy kiléptem a gépből, valahogy benne volt a levegőben: ez bizony Spanyolország. Az egyik kedvenc országom. Lehetett érezni a napfény ízét, a tenger közelségét, a Fiesta illatát, úgy általában a mediterrán hangulatot. Elsőre, Barcelonára tippeltem, de miután körülnéztem már lehetett látni Portaventura jellegzetességeit, amiről egy másik cikk szól. Tehát Spanyolország Salou-ban vagyunk.

20191026_184811

Az eddigi izgalmas tudatlanság, a kellemes meglepetésbe esett át.  A szállodába igen hamar odaértünk busszal, és már kezdődhet is a sörözés, és lazulással egybekötött csavargás.

Kicsit furcsa volt, hogy kora este már elég sok hely be volt zárva, de ezt betudtuk az utószezonnak. Na de hogy ez a következő pár napban mennyire durva lesz, arra nem számítottunk. Napról-napra kevesebb és kevesebb hely nyitott ki, és kezdett olyan hangulata lenni az amúgy zsongó és nyüzsgő tengerparti nyaraló-városnak, mint a Balaton parti strandoknak egy kellemes januári késő délutánján. Látszik, hogy tud ez pezsegni és nyüzsögni, de jelenleg “nem üzemel” tábla van a városon.

20191101_135331

Maga a város Spanyolország Salou nagyon kellemes, és jókat lehet csavarogni. A parti sétány, az üressége mellett is tökéletes tengerparti hangulatot áraszt a szélen felsorakozott büszkén álldogáló pálmafáival. A homokos tengerpart közel 10 km töretlen partszakasza a tengernek.

Azért természetesen itt is voltak kellemes pillanatok. Többek közt, találtunk egy vidám hangulatú spanyol gyorséttermet, ami szemmel láthatólag a helyiek kedvence. Ennek megfelelően mindenki CSAK spanyolul beszélt, és természetesen csak spanyolul volt kiírva minden. A személyzettel gyorsan kialakítottunk egy közös nyelvet a Spanglish-t, ami az általuk ismert angol és az általam ismert spanyol szavakból állt. Hát, nem egy gazdag szókincsű nyelv. ☺ Részemről: “Dos cervezas por favor” (két sört szeretnék) mondattal tudtam hozzájárulni ehhez az új nyelvhez, aminek a segítségével több hetet eltöltök bármilyen spanyol nyelvterületen. ☺ Azért valahogy sikerült leadni a rendelést, és meglepetésére azt kaptuk, amit kértünk. Bár előtte, amikor leültünk, és várakoztunk, hallottuk: „Hey AMIGOS” kifejezést, de erre nem reagáltunk, mert biztos nem nekünk szólt. Majd a „Hey English” azaz hello angolok-nál már szinte biztos voltam benne, hogy ezek mi leszünk. A további napok is hasonló módon teltek, séta, tengerpart, sörözés.

Nagyon jól esett Moncsitól az az extra meglepetés, hogy -szerintem- nem kis szervezéssel az egész meglepetés nyaralást megtoldotta egy sport és rally autó kiállítással és felvonulással. Ám amikor ezt megköszöntem, látszott rajta, hogy ezt Ő sem igazán érti. Hamar kiderült, hogy az év végi spanyol szezonzáró rally autó bajnokság is épp itt és most van, ami nem volt a szervezés tudatos része. Főleg, hogy annyira nem is érdekelnek az autósportok.

Miután az éttermek is sorra zártak be, ezért sok helyi csemegét vásároltunk a helyi kisboltokban, és azokat fogyasztottuk úgy, ahogy azt egy-két szemmel láthatólag helyi lakos is tette. A tengerparti padokon üldögélve. Talán még Gorcsev Iván sem fogyasztotta olyan jóízűen az ebédjét, azon az ominózus Nizzai tengerparti padon, miután a makaó nevű kártyajátékon elnyerte a fizikai Nobel-díjat. – …. “néhány megbízást adott még és leült pontosan a Méditerranée szállóval szemben egy padra. A csomaghordó külsejű elment, és a matróz kirakta maga elé a kaviárt, sült csirkét, pezsgőt, tortát, különböző kocsonyázott halakat és hozzálátott jóízűen. A pezsgőspalack fejét egyszerűen a pad széléhez csapta, hogy a csonka üvegből hosszú, habfehér sugár fröccsent szét. Egy hajtásra kiitta az egészet. A terasz közönsége felé így szólt mosolyogva: – Egészségükre.”……

A legfontosabb tanulság ezzel az úttal kapcsolatban: Ha nem szereted a zsúfoltságot és a tolongást, de ugyanakkor egy igen hangulatos tengerparti városban szeretnél pihenni, rövidnadrágban és pólóban október végén, akkor tökéletes választás ez a hely.

Meglepetés nyaralás 2. rész

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz

Ez egy tetszik gomb az oldalon

Térkép alapján is választhatsz olvasnivalót

A Spotify oldalon hallgathatod is a kalandokat

Vagy sok más podcast oldalon

A weboldalon mégtöbb érdekes kalandot olvashatsz

A Youtube felületén is találhatsz érdekességeket

A Twitteren is követhetsz

És az Instagrammon is

A Hírlevélre feliratkozva értesítést kaphatsz az új élményekről
A Patreon oldalon,  ha gondolod, akkor akár támogathatod is a kalandokat…